Το εικονιζόμενο φορτηγό της εταιρίας W.A.F. (Wiener Automobil-Fabrik), Βιέννη, Αυστρία είναι πιθανότατα μοντέλο της εποχής του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου ή λίγο μετά.- Η εταιρεία W.A.F. ξεκίνησε την παραγωγή φορτηγών στην Βιέννη το 1914.
- Εκατοντάδες από αυτά τα φορτηγά αγοράστηκαν από τον Αυστριακό στρατό κατά τη διάρκεια του πολέμου.
- Η εταιρεία είχε επίσης πρόγραμμα μοντέλων γύρω στο 1910, αλλά η παραγωγή φορτηγών ξεκίνησε το 1914.
Το συγκεκριμένο φυλλάδιο αφορά τον τύπο MA με ωφέλιμο φορτίο 4 τόνων.
W. A. F. Ρυμουλκούμενο
για 3 και 5 τόνους ωφέλιμο φορτίο.
για 3 και 5 τόνους ωφέλιμο φορτίο.
Και οι δύο τύποι έχουν ωφέλιμο χώρο φόρτωσης μήκους περίπου 3900 mm, πλάτους 1700 mm και ύψους πλευρικού τοιχώματος περίπου 700 mm.

Το μεταξόνιο είναι 3300 mm, το πλάτος μετατροχίου 1360 mm, το βάρος κενού του ρυμουλκούμενου 3 τόνων είναι περίπου 1900 kg, το βάρος κενού του ρυμουλκούμενου 5 τόνων περίπου 2200 kg.
Τα ελαστικά πλήρους καουτσούκ είναι διαστασιολογημένα ανάλογα με την επιλογή 3 ή 5 τόνων.
Το πλαίσιο και το περιστρεφόμενο φορείο είναι κατασκευασμένα από στιβαρή σιδερένια κατασκευή από πρεσαριστούς χαλύβδινους U-δοκούς, το ίδιο το περιστρεφόμενο φορείο είναι ελαφρά τοποθετημένο σε σιδερένιους δακτυλίους.
Οι άξονες των τροχών είναι από χρωμονικελιούχο χάλυβα, οι τροχοί από χυτό ηλεκτροχάλυβα. Οι τελευταίοι κινούνται σε χάλκινους δακτυλίους.
Η διάταξη πέδησης πρέπει να λειτουργεί από το κάθισμα που βρίσκεται μπροστά και τα φρένα λειτουργούν ως φρένα σιαγόνων στους δύο πίσω τροχούς.

- Αυτοκίνητο επιβατών W.A.F. (πλαϊνή όψη) 24/30 HP
- Αμάξωμα Phaeton 4/5 θέσεων με ενσωματωμένη οροφή (πιο πρόσφατα προτιμάται πάλι η ανοιχτή οροφή). Ένα phaeton είναι ένα ανοιχτό αμάξωμα αυτοκινήτου χωρίς σταθερά πλευρικά παράθυρα.
- Κινητήρας: Τετρακύλινδρος, 82 mm διάμετρος κυλίνδρου, 140 mm διαδρομή εμβόλου. Ο στροφαλοφόρος άξονας με τρία έδρανα, καθώς και οι διωστήρες, κινούνται σε χυτά χάλκινα έδρανα με λευκό μέταλλο. Οι βαλβίδες είναι διατεταγμένες στη μία πλευρά και ελέγχονται από κάτω με ωστηράκια με κυλίνδρους. Η κίνηση του εκκεντροφόρου γίνεται με κωνικά γρανάζια, ενώ η κίνηση του μαγνητικού μηχανήματος και της αντλίας νερού γίνεται με γρανάζια εγκάρσια στον άξονα του κινητήρα. Ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων σχηματίζουν ένα ενιαίο μπλοκ με ανάρτηση τριών σημείων. Προβλέπεται επαρκής εξαερισμός και οπές παρατήρησης με εύκολα αφαιρούμενα καλύμματα στις οπές παρατήρησης στο περίβλημα του κινητήρα.

- Κατασκευαστής και Ιστορία: Η W.A.F. ιδρύθηκε στη Βιέννη τον Απρίλιο του 1911 και ήταν ο διάδοχος της εταιρείας Bock & Hollender. Η παραγωγή της έληξε στα τέλη του 1925. Τα αυτοκίνητα της W.A.F. βασίστηκαν στα σχέδια του αρχικού μηχανικού της Bock & Hollender, Ferdinand Trummer.
- Τεχνικά Χαρακτηριστικά (από την εικόνα):
- Ισχύς: 11 φορολογήσιμα HP (γερμανική φόρμουλα), 30 HP ισχύς πέδησης.
- Κινητήρας: Τετρακύλινδρος με κυβισμό 3 λίτρα.
- Σύστημα ψύξης: Ψυγείο με σύστημα “κυψέλης” (Bienenkorbsystem) και κυκλοφορία νερού με αντλία πτερωτής.
- Σύστημα λίπανσης: Κυκλοφορούσα λίπανση υπό πίεση με οδοντωτή αντλία. Περιλάμβανε επίσης χειροκίνητη αντλία λαδιού για τη λίπανση του άξονα μετάδοσης κίνησης (καρδανιού) και του διαφορικού εν κινήσει.
- Μετάδοση κίνησης: Μέσω άξονα μετάδοσης (καρδανιού) και κωνικών γραναζιών στο διαφορικό των πίσω τροχών.
- Κιβώτιο ταχυτήτων: Μοχλός και μηχανισμός επιλογής ταχυτήτων στη δεξιά πλευρά του καθίσματος του οδηγού (προαιρετικά διαθέσιμος και στο κέντρο).

W.A.F. (Wiener Automobil Fabrik – Βιεννέζικη Αυτοκινητοβιομηχανία) Type S 24/30 HP, ένα μοντέλο που παράχθηκε γύρω στο 1911-1914.
Χαρακτηριστικά
- Κατασκευαστής: Wiener Automobil Fabrik GmbH, μια αυστριακή εταιρεία που ιδρύθηκε στη Βιέννη το 1911 ως διάδοχος της Bock & Hollender. Η παραγωγή της W.A.F. έληξε στα τέλη του 1925.
- Μοντέλο: 24/30 HP (ίπποι). Σύμφωνα με το γερμανικό φορολογικό σύστημα της εποχής, η φορολογήσιμη ισχύς ήταν 11 HP.
- Αμάξωμα: Η κάτω εικόνα δείχνει ένα αμάξωμα τύπου Phaeton (Phaethon-Karosserie) με ενσωματωμένη οροφή. Ένα φαέτον είναι ένα ανοιχτό αυτοκίνητο χωρίς σταθερά πλευρικά παράθυρα.
- Κιβώτιο ταχυτήτων: Ενσωματωμένο με τον κινητήρα και τον σφόνδυλο σε ένα ενιαίο μπλοκ, διέθετε τέσσερις ταχύτητες και όπισθεν, με την τέταρτη ταχύτητα σε άμεση εμπλοκή.
- Συμπλέκτης: Τύπου πολύδισκου (lamellenkupplung) που λειτουργούσε σε λάδι, σχεδιασμένος για ομαλή και αθόρυβη αλλαγή ταχυτήτων χωρίς ιδιαίτερη εξάσκηση




